tisdag 7 april 2009

Stressdagen

Klocka: Memphis, UR & Penn (50% rabatt så klart)

Så har då äntligen en enad forskarkår bekräftat det som vi alla redan visste. Tisdagen är den stressigaste dagen av alla dagar som ryms i hela veckan. Är det konstigt detta? Nej, inte alls. Jag menar vem stressar upp sig på måndagen när man har hela veckan på sig att fixa det som ska göras till slutet på veckan? Vem orkar vara stressad på onsdagen när man redan varit stressad halva tisdagen? Torsdag innebär ju som de flesta vet ärtsoppa med pannkakor och eftersom man redan vet att det går att byta ut ärtsoppan mot 7 extra pannkakor så finns ingen anledning att stressa upp sig över det. Fredagen är förstås lite stressig för man vet ju aldrig riktigt vad som händer på helgen och vilka kläder man ska planera att ha på sig, men annars är det rätt lugnt och det mesta går ju att skjuta upp till måndagen och även om det inte går så gör man det ändå för man tycker att man har rätt att göra det efter den hårda veckan man genomgått och som gjort en så trött. Eftersom jag inte går i kyrkan på söndagmorgnar så behöver jag inte stressa upp mig över det på lördagen heller.

För stress återstår således bara tisdagen. Idag stämde det väldigt bra in på mig för jag blev verkligen stressad av att på Aftonbladets WAP-sida läsa att alla minsann är som mest stressade just 11.45 på tisdagar. Innan jag fick denna nyhet till min hjärna var jag inte alls stressad, men efteråt förstod jag att min icke-stress egentligen bara berodde på att jag antagligen glömt bort allt viktigt jag borde göra och som skulle gjort mig precis lika stressad som alla andra.

Kände mig på det hela taget mycket otillräcklig och var under en period efter lunch på väg in till chefen för att avslöja att jag nog inte är värd min lön då jag inte känner mig så stressad som jag borde och att det säkert finns många kollegor som är mer stressade och som därmed förtjänar en del av min lön.

Som tur var kom assistentens födelsedagsfika emellan så jag hann aldrig gå in till chefen. Hoppas nu på samma flax nästa tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar